Slutord i tröjbloggandet

Trots ett flitigt och envist skrivande om alla dessa matchställ kände jag att det hela borde rundas av med ytterligare ett inlägg. Finns det verkligen mer att tjata om gällande fotbollströjor, frågar sig säkert många och visst kan det vara en befogad fråga. Men jag tänker ändå försöka mig på lite text till om ämnet.

Efter att ha funderat lite, tittat lite till och säkerligen också påverkats en del av Nina Johanssons åsikter har undertecknad kommit fram till följande topp 3-ranking:

1. Korsnäs BK:s andraställ 2007-2008:



Kommentar: Min absoluta favorit! Jag gillar vitt i matchställ och den här satt perfekt. Det blå klubbmärket smälte in bra och även reklamen såg väldigt diskret och snygg ut på de här tröjorna. Enkel och snygg. Den svarta detaljen på vänsterarmen passar också in.


2. IK Sätras förstaställ 2009:



Min kommentar: Stället blev komplett i mina ögon när vi bytte vita shorts mot svarta. Gillar just den här gröna färgen skarpt, riktigt mörk, klar och snygg. De svarta shortsen bryter av läckert och tröjan är enkel och stilren.

Johanssons kommentar: Riktigt skriker Celtic och det kan ju aldrig vara fel!


3. Nickebo IK:s förstaställ 2008:



Min kommentar: NIK spelade tidigare i gulsvart men bytte under 2000-talet till helsvart och det här är ett av de senaste ställen. Vissa tycker att det är tråkigt, jag tycker att det är stilrent och vackert.

Johanssons kommentar: Riktigt grymma, enkla och cleana med ett snyggt tryck fram.


Årets Olympiaställ (nedan) fick positiv kritik av Johansson, men fanns ju inte med i min ursprungliga genomgång. Återstår att se om den här tröjan kan bli en personlig favorit med tiden.

HF Olympia 2011: "Olympia fick ett bättre ställ 2011 - gillar den där "vågen" som går över bröstet. Däremot är det inte lätt att bära upp röd/vitt. Man får danskchill!"



. . . . . . . . .

Det absolut finaste tröjan som jag har spelat i finns dock tyvärr inte med här. Det är IK Sätras andratröja 2009, som ingick i ett helrött grymt snyggt ställ. Det spelade vi inte i särskilt många gånger, men jag föll helt för det. Tyvärr finns ingen bild tillgänglig på den tröjan, men i kategorin tröjkombination (hemma/borta) vinner Sätra. Den nyss nämnda helröda och den Sporting Lissabon-klingande grönvita vinner utan tvekan helhetspriset.

. . . . . . . . .



Real Madrids röda tredjeställ i år är i mina ögon grymt snyggt. Liknar dessutom det Sätraställ som vi hade på bortaplan 2009. Sporting Lissabons grönvita ger mig sköna Sätravibbar, även om den gröna färgen skiljer sig lite. Klart snygga tröjor i alla fall.



















Thyberg och jag i den vackra Sätratröjan efter en vinst 2009.


#1 - - Stiffes kompis:

Det var på nittiotalet som bytet till helsvart gjordes. Seriesegern 1994 bärgades i svart.